poniedziałek, 21 lipca 2014

Z Wisły Czarne na Baranią Górę

Jako, że najbliżej mam w Beskidy Śląskie, można powiedzieć, że udało mi się je przejść wzdłuż i w szerz. Myślałem, że znam już każdy ich każdy zakamarek a tu nagle pewnego dnia odkryłem piękny szlak. Rozpoczyna się w Wiśle Czarne i prowadzi na Baranią Górę (1220 mnpm). Niezapomnianego uroku dodaje płynąca wzdłuż rzeka, która w miarę wspinania się w wyższe partie przybiera formę kaskad i niewielkich wodospadów. Polecam wszystkim szlak niebieski i dość prostą wspinaczkę. Przejście od początku szlaku na szczyt powinno zająć 2:50h. W początkowej fazie trasa prowadzi po asfalcie ale po paru chwilach robi się ciekawiej. Na samym szczycie można podziwiać panoramę Beskidu z wieży widokowej. O ile spojrzenie na północ jest przyjemne, patrząc na południe widzimy raczej smutny obraz obumierającej przyrody - zdjęcie poniżej.

Link do trasy: Trasa Wisła Czarne -> Barania Góra

Widok z wieży widokowej na południe
Zamieszczane tutaj zdjęcia pochodzą z mojego archiwum - Michał Marcol Fotograf Śląsk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz